SALAM

Thursday, February 16, 2012

MAJLIS PENGAGIHAN BENDERA-BENDERA KECIL


Murid-murid sekolah menyanyikan lagu patriotik



Guru Besar menyampaikan ucapan alu-aluan




Murid-murid berbaris untuk mengucapkan selamat tinggal kepada tetamu kehormat



Imam Norezam membaca doa bagi memberkati majlis



Tetamu kehormat majlis bersalam bersama murid-murid



Terpancar keriangan di wajah murid-murid...

Assalamualaikum WBT.
Hari ini merupakan hari yang bersejarah bagi warga sekolah ini kerana tahun ini SR Sultan Hashim Batu Apoi Temburong telah diberi penghormatan dan dipilih untuk mengendalikan Majlis Pengagihan Bendera-Bendera Kecil Sempena Hari Kebangsaan yang ke -28.

Tetamu Kehormat bagi majlis ini ialah, Yang Mulia Awang Haji Ismail Bin Pehin Orang Kaya Pekerma Setia Dato Paduka Haji Hashim, Timbalan Setiausaha Tetap, Kementerian Kubudayaan Belia dan Sukan. Turut hadir ialah, Yang Mulia Awang Suharafazly Bin Haji Yusof, Pemangku Pegawai Daerah Temburong, Yang Behormat Awang Haji Sulaiman Bin Haji Ahad, Ahlis Majlis Mesyuarat Negara, Penyelia Kanan Sekolah-sekolah Rendah Daerah Temburong, Penghulu Mukim Batu Apoi, Ketua-ketua Kampong, Pengerusi PIBG sekolah, pegawai-pegawai kanan dari Kementerian Kebudayaan, Belia dan Sukan, dan tetamu-tetamu yang lain.

Majlis dimulakan dengan menaikkan bendera negara, dan majlis diteruskan lagi dengan ucapan dari pengerusi majlis, Cikgu Haji Siasa Bin Tambah. Acara kemuncak majlis pada pagi ini ialah pengagihan bendera-bendera kecil kepada semua murid sekolah ini yang diketuai oleh tetamu kehormat majlis dan tetamu-tetamu khas yang hadir. Seterusnya, tetamu kehormat telah dipelawa untuk melihat kelas-kelas yang dihiasi indah dengan bendera-bendera kecil meja. Ini untuk menggalakkan murid-murid untuk mencintai negara, bangsa dan menanamkan sikap patriotisme dalam diri mereka.

Alhamdulillah, majlis pada pagi ini telah berjalan dengan jayanya. Terima kasih kepada semua agensi-agensi yang terlibat untuk menjayakan mjalis yang penuh bersejarah ini. Sekian.

No comments:

Post a Comment